Solens strålar

Det är lite kul hur svenskarna här ser oss som ett och samma folk.
Oavsett ras, är du ifrån Sverige så är du svensk.
Alla är glada och använder ord som vi tillsammans och oss.
Man känner verkligen en sjuk stark gemensamhet.
Och inte för att jag vill klaga, men vad är det frågan om egentligen?
Visst, jag erkänner att det var konstigt ifrån början och att jag har börjat vänja mig vid känslan nu, men vart tog rasismen vägen? Separationen mellan oss som räknas vara invandrare i Sverige och de "riktiga" svenska vikingarna med ljusa ögon och hår och som dessutom gillar ölkorv (ironi)?
Har solen lyckats värma erat inre eller har ni helt enkelt fått känna av hur det är att bo någonstans där man anses vara annorlunda?

- N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0