Bibeln

Okey så det finns några personer i skolan som vill sprida Guds kärlek genom att ha bibel talk, så jag bestämde mig för att checka läget...
Jag kommer dit och ser att det är en grupp med ungefär 10 Afro Amerikaner. Jag vet inte varför, men jag blir lite panikslagen och går förbi istället för att sätta mig ner.
Kände mig skit fånig och gick fram och presenterade mig. Alla va JÄTTE trevliga och välkomnande.
I mitt tidigare inlägg skrev jag om rasismen i Sverige. Den här incidenten fick mig att tänka till lite. Är jag lika mycket rasist som andra är mot min sort?
Varför ska jag känna panik? Dom är lika mycket människa som jag är och det är JAG som försöker efterlikna deras sort med att ligga och svettas under solen bara för att få lite färg.
Kan det bero på rädsla av att beblanda sig med något okänt?
Definitivt en tankeställare.

-N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0