Mod

Varför börjar man en konversation med en lögn?
Måste man ljuga så att folk runt omkring, samhället, ska godkänna allt?
Varför söker man samhällets godkännande?
Brist på självförtroende? Brist på självkänsla?
Nej det är brist på mod.
Människan är feg, människan vill men vågar inte.
Människan är rädd för de negativa följderna.
Därför gömmer vi oss, därför låter vi lögnerna omfamna vår kropp så att vi känner oss säkra - iallafall för en stund.
Jag är en modig människa, jag vågar se verkligheten i ögat!!!!

Nu ljuger jag. Jag är lika feg som du. Minst lika feg.
Jag flyr verkligheten ofta. Det är fel, men enligt vem? Bibeln? Enligt Bibeln får man ALDRIG ljuga. Och let's face it, vem klarar av att leva utan någon mini lögn då och då.
Så varför är det okey att bryta mot Bibelns, eller andra heliga skrifters regel om lögn men man ska följa allt annat?
Varför är det okey att tämja på den regeln men inte på andra.
Det får mig att undra, hur långt kan man egentligen gå för att skydda sig själv? Hur många regler kan man gå emot? Människan är en farlig varelse.
Frukta dig själv - du är din värsta fiende.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0