syrianer

Hej alla fina läsare.. Har varit väldigt seg på att uppdatera under den senaste tiden.
Känner att jag inte har fått någon inspiration till att skriva något.
Min mobil kommer iallafall under mitten av nästa vecka. Så skönt med en ny iphone. Känns som om jag dör utan den. Går runt med en stenålders telefon som överlever alla hinder i världen känns det som.
Vet ni, jag blir så irriterad när folk utanför den här staden tror att alla som lever här är exakta kopior av varandra.
Sen när dom väl umgås med oss, mitt gäng så säger dom alltid: är syrianer såhär?
Ja gott folk, alla är inte sminkoffer som gifter sig när dom är 10 och har näsan uppe i vädret.
Alla är inte trångsynta och tröga.
Vi finns här. Ge oss en chans och snälla dra inte alla över en kam. Det är verkligen skit jobbigt.
Och ja, vissa av oss må vara lite begränsade pga familjen men när vi väl kommer ut så är vi väldigt roliga att umgås med.
Något som jag verkligen blir glad över det är när jag ser när en människa ändrar uppfattning om mig. När dom väl ser hur jag är och hur jag tänke. Dom typ kollar på mig och försöker alltid testa hur jag fungerar. Älskar att se förvirringen över hela deras ansikte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0