smuggel

Som alla har fattat så bor jag i Södertälje. Jag befinner mig i kära Ronna.
Kommunen hade beslutat att fräscha upp stället. Skolgården fylldes med basket och fotbollsplan. Kinagunga och mer fint till alla flyktingar (vi) som befinner sig här.
Dessutom så har dom lagat gatorna så att man slipper sår på bilen.
Allt detta har gjort så att man vill vistas mer i dessa trakter, men kan någon snäll person förklara varför dom har plaserat bänkar vid alla busshållsplatser och lite överallt vid trottoarerna?
Ofta man ska vila där och titta på bilarna?

Typerna som använder bänkarna som samlingsplats är:
Äldre gubbar med deras importerade tofflor och kala huvuden. Överviktiga och arbetslösa.
Har fickorna fyllda med nötter och de har en tandpetare redo. Även lillfingrets nagel är skit långt så att de ska kunna gräva i grottorna. (vad är det dom letar efter egentligen, guld eller?)

När vi ska hitta på något så ringer vi oftast varandra och frågar om vi ska fika någonstans eller något liknande.
Vadfan säger dom?
-Ählan, hänger ni på? Vi tänkte dra och chilla vid bänkarna bredvid hållplatsen i Ronnacentrum?
Och ni ska veta att det ALLTID är fullt. 4-5 män bara hänger där i flera timmar.
Alltså jag fattar ingenting.
Är ni förtidspensionerade?
Isåfall vilket bolag sponsrar er och får jag vara med?


Kommentarer
Postat av: sofia

sv: tack :) ja, det var förra sommaren.

2012-06-04 @ 22:11:10
URL: http://hejsofiaaa.blogg.se/
Postat av: Victorias fotovärld

Sv: Den var himmelsk god också! :)

2012-06-04 @ 22:25:20
URL: http://victoriarennerstahl.blogg.se/
Postat av: Annika M Sriwanna

haha vad rolig bild :)

2012-06-06 @ 10:45:15
URL: http://sriwanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0