JulJulStrålandeJul

Julafton och jag sitter hemma och tittar på barnprogram.. Har haft lite tid över att tänka.
Nu är det så att vi syrianer i sverige brukar gå till kyrkan på morgonen under juldagen.
Alla lyder sina föräldrar och går dit, men inte för att be. Folket är spacklade från topp till tå och har skit korta kläder på sig. Alla spanar in varandra och jämför stilar. Inte nog med det, de flesta kommer dit 20 minuter innan kyrkan tar slut. Det får mig att undra, varför går vi till kyrkan överhuvudtaget? Varför firar vi jul? För om det bara handlar om att fläscha på allt man har, hur religiösa är vi egentligen?
Vad hände med att visa respekt i Guds hem ( för alla troende alltså )?
Det handlar inte bara om högtider, vi befinner oss aldrig i kyrkan! De flesta ber inte ens.
Vi kan inte ens våran religions historia, hur kristet är det egentligen?
För det räcker inte med att ha ett kors runt halsen.
Om det vore upp till mig så hade jag hellre stannat hemma i pyjamas och varm choklad under en mysig filt.
Inte gått ut alls. Jag hade förmodligen skippat kyrkan också för att jag är så lat!
Dessutom så orkar jag inte titta på vårat folk och deras tävlingar där alla låtsas gilla varandra när alla egentligen har så mycket hat gentemot varandra.
Synd att det ska vara så....
Godjul


Kommentarer
Postat av: Mr Flaungetta aka Flacko McFlacko

respekt. håller med.

2012-12-24 @ 18:21:34
URL: http://flaungetta.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0